مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود
سرخط خبرها

مدیریت شهری و اداره کل کتابخانه‌ها برای تحقق اهداف اجتماعی تعامل کنند

  • کد خبر: ۱۹۴۰۲۳
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
مدیریت شهری و اداره کل کتابخانه‌ها برای تحقق اهداف اجتماعی تعامل کنند
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه گفت: فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را باید در سطح جامعه و خانواده‌ها گسترش دهیم و مدیریت شهری از این رویکرد حمایت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد این هفته نه در ساختمان شورای شهر بلکه در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد تا اهداف مشترک مدیریت شهری و نهاد کتابخانه‌های استان در این جلسه پیگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر در این جلسه اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی مرتبط با شهر، موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مهدی ناصحی گفت: اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی طرحی را با محوریت اماکن در اختیارش با موضوع اشتغال‌های خُرد ارائه کرده است که می‌تواند بسیار مؤثر و کارساز باشد.

وی افزود: درهمین راستا تفاهم نامه مشترکی بین شهرداری مشهد و این اداره کل می‌تواند منعقد شود تا از فضا‌های در اختیار آن‌ها برای تکمیل مراکز رویش استفاده کنیم.

ناصحی تصریح کرد: از یک سو شهرداری با محدودیت فضا‌های فیزیکی روبه روست و از سوی دیگر امکانات مختلفی در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی است. نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: این تفاهم نامه می‌تواند مدیریت شهری را به سمت تحقق اهداف اجتماعی خود سوق دهد و هرچه زودتر باید شاهد آماده سازی و فراهم آوردن مقدمات آن باشیم.

اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه و خانواده

همچنین عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه گفت: فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را باید در سطح جامعه و خانواده‌ها گسترش دهیم و مدیریت شهری از این رویکرد حمایت می‌کند.

هاشم دائمی با بیان اینکه کتاب و کتاب خوانی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که پیوسته مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده، ولی متأسفانه این سرانه همچنان پایین است، تصریح کرد: وظیفه مدیریت شهری، توجه به این دو حوزه بسیار حائز اهمیت بوده و با تصمیمات مؤثر باید نقش آفرینی کرد.

وی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی، افزود: همگام با این پیشرفت ها، باید به سمت کتاب‌های صوتی و دیجیتال هم برویم؛ البته که هیچ کدام از این نسخه ها، نمی ‎توانند جایگزین کتاب‌های مکتوب شوند.

دائمی با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید به درون خانواده‌ها نفوذ کند، ادامه داد: در فضا‌های عمومی که حضور شهروندان را داریم، همچون پارک‌ها می‌توان با همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان، کتابخانه‌های سیار ایجاد کرد. عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر گفت: درباره کتاب‌های صوتی و دیجیتال نیز مدیریت شهری آمادگی دارد که حمایت‌های لازم را داشته باشد و قدم‌های سازنده‌ای برداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->